Friday, July 19, 2019

Dah berjaya

Ya. Aku dah berjaya . Berjaya lawan keinginan ke pasar tani. Biarku rawat dan jaga semua orkid ku. Tapi bunga spisies lain rumput dah penuh pasu.  Berbulu mata lihat nya. Tunggu cuti umum. Akan aku operasi mereka. Lalang sekeliling pun byknya. Bukan malas tapi pacat byk sangat. Duduk luar rumah lagi payah nak buat kerja. Tunggulah.

Aku berjaya semai strawberi. Dapat  7 pasu kecil.  Daripada beberapa biji. Mahal buah ni. Rm 15.00 sepeket kecil dr super market Econjaya.

Aku tak berjaya ada juga. 2 pasu dah  mati pokok. 1 - anggerik bulan. 1- Daisy.
Ivy daun kecik dah nyawa nyawa ikan lemas di daratan. Rose pink lembut warna pink dah 90 % dah nazak. Kena tukar pasu. Macam nak mati dah. Mati beli lainlah.

Aku berjaya ada lagi. Anggerik Mokara ketiga dan keluar spike. Yg pertama kuning. Yg kedua purple. Yg ketiga tak tahu...

Yang tak berjaya ada lagi. Rumput gajah berbelang mcm tiger dah mereput. Kena tukar pasu. Kena selamat pokok ni. Mahal ni. Kena ikhtiar. Sayang kalau mati.

Tak berjaya juga semai sayur. 3  bekas saja yg bercambah. Yg lain tak naik pun pokoknya. Sekejap lagi jadi makanan sang belalang dan siputlah..

Ada ada je benda nak dibuat hujung minggu. Tapi aku bahagia disamping bunga bunga ku. Sedap mata melihat. Sejuk hati ini.



No comments:

Post a Comment