Friday, July 12, 2019

Membongkar...

Bongkar ini bukan sebarang bongkar tapi.... Kerana kasih yg tak berbelah bagi.... Aku nak tak hendak kena bongkar walau malas sekalipun.

Inilah ceritanya. Satu hari aku lihat pokok sri bulan daunnya kecut, keriput dan busuk. Lalu aku cabut nya dari pasu. Aduh, aduh. Akarnya dah rosak hitam mati dan kecut. Patutlah daunnya macam krg nutrisi. Sedangkan dah berbotol botol baja racun spray aku beli.

Media moss/ lumut tak sesuai dgn cara penyiraman ku. Boleh kata semua pokok aku siram setiap hari termasuk sri bulan.

Inilah orang kata pokok aku mabuk atau lemas kena jirus  air banyak.

Ini kali pertama aku tukar media tanam kp arang sahaja sejak aku beli bulan 12 tahun lalu.
Tak nak guna dah moss. Itu sahaja cerita nya buat hari ini







Buat masa ini, aku kuarantin di bawah porch. Biar dema semua berehat setelah dioperasi. Jauh dari matahari dan hujan. Moga moga mereka cepat sembuh dan sihat serta ceria kembali



No comments:

Post a Comment