Thursday, October 17, 2019

Alhamdulillah. Syukur. Amin.

Kenapa aku rasa bahagia sangat. Pada hari ni. Aku suka sangat. Aku rasa ceria sangat. Sebab orkid seri Bulan dah ada dua pokok yg keluar spike baru. Yg lama atau pertama pun sedang berputik kudup bunga baru.

Rupa rupa nya aku terlepas pandang pada orkid bulan ketiga.  Panjang spike nya dah hampir sekaki dah. Tunggu bulan 12. Mekarlah ia. Memakan masa yg lama utk berbunga sejak bulan 12 tahun lalu.tapi mekar nya bertahan hingga bulan April. Selepas itu aku potong semua ranting bunga.  Sekarang dema sedang membalas jasa dan budi KPD tuannya.



Amin. Semoga bulan ku dapat berbunga semua semula. Tak apa satu satu. Ikut giliran macam si Vanda. Kira kira agak cepat juga dalam tempoh 5 bulan ia dah keluar spike kedua.


No comments:

Post a Comment