Thursday, October 10, 2019

Menanam ialah terapi minda.

Terapi minda memang sedap Aje bunyinya. Bila tanam , dapat lihat hasil , maka ia terapi minda. Tapi kena rajin serba mak nenek. Cuai sedikit boleh excuse. Tapi kalau malas rosak binasa tanaman anda.

Apakah aku dalam katogeri 2. Malas. Satu penyakit yg tiada ubat.

Aku Ingin duduk dlm kategori 1. Melihat, menghidu dan membelai bunga bunga ku.

Sekarang kuasa utk beli baru dah berkurangan. Sebab dah ada byk orkid. Pokok rose pun ada. Tapi macam nak mati Aje. Orkid pun dah tak berapa sihat.

Cukuplah buat sekarang. Mana yg ada aku jaga. Aku rawat. Kalau nak mati. Biarlah mereka pergi. Nanti masa depan boleh tambah lagi.
Pokok orkid bulan kedua sudah ada spike yg sejengkal panjang nya.


Ini bermaksud kuasa masa aku dah berkurangan. Spike yg dah sejengkal tu pun baru perasan pada hari ini 
11.10.19.
Kelak dalam bulan 10 ni membawa bulan November lagilah semua bunga ku akan terabai. 
Tunggu bulan Disember lah baru free sokmo.
Inilah yg tinggal seri bulan ku. Dah terabai sangat. Kadang kadang bolehlah berkasih sayang. Tapi aku sibuk sikit kini. Hujung minggu aku nak releks Aje. Bersenang lenang. 


Ini seri bulan yg pertama. Keluar kudup bunga baru lagi. Belum habis lagi riwayat bunganya. Dah lama ia mekar. Agak agak ini bunga yg ketiga   Aku tak potong pun spikenya. Biar ia layu sendiri.




No comments:

Post a Comment