Tuesday, December 18, 2018



Hai. Apa khabar teman semua. Semoga kalian sihat dan ceria di samping orang tersayang. Hari ini 18.12.2018 hari Selasa. Kerja aku sekarang nak upload gambar baby Kiki yang dipasukan. Pagi tadi pergi beli baja organik untuk mak ayah mereka. Baby kena tunggu dulu .

Kesian mereka yang tua baka tu lama tak berbunga kot kurang kasi makan dan kasih sayang.  Tu yang dema boikot aku. Apa apa pun aku suka cari orkid yang dah besar dan berbunga. Sebab tak kuat semangat nak tunggu yang kecik setoik itu besar dan berbunga.










Aku buat pemasuan semula ni ikut sedap hati. Ada yang duduk dalam pasu. Ada yang aku ikat dekat kayu. Ada yang ikat dekat besi rumah orkid. Maklumlah aku ni jenis yang suka buat eksperimen. Jadi ia hidup. Kalau tak jadi sayonara lah. Itu adalah untuk hari ni.

Ohhh. Tunggu dulu. Aku sempat beli pasu comel untuk orkid bulan aku. Ia sebagai kenangan terindah koleksi anggerik/orkid ku andai mereka pergi dulu sebelumku.  Cehh macam lirik lagu pula.

Akhir kalam. Semoga kita dapat bersiaran lagi. Maklumlah cuti cuti ni aku hanya terperok di dapur siapkan makan minum anakku.


No comments:

Post a Comment