Sunday, December 30, 2018

Pertualang Cinta. Hatiku sudah terbahagi Dua.

Cinta itu buta. Cinta pandang pertama. Jatuh cinta. Semuanya
tentang hati aku yang tak boleh setia pada cinta yang satu. Hatiku sudah berbagi dua.

Dulu sebelum seri bulan, hatiku milik seri Rose. Cinta pandang pertama orang kata susah untuk hilang di lubuk hati. Nostalgianya kekal abadi.

Jadi hari ini , aku nak kongsi minat ku pada seri Rose. Bukan dah jemu pada orkid , cuma ada perkara menarik sedang berkembang di taman hati ini.

Tunas tunas baru mula terbit di dahan dan ranting bunga rose. Hari berganti hari tunas tunas baru semakin banyak.  Pucuk pucuk muda terlihat. Maka aku sebagai "mama" harus memantau perkembangan ini.

Horey, horey sukanya hati aku. Nanti aku boleh lihat rose mekar di taman ini. Tapi kini mak ooiii, bila nak tunggu tu. Lama lagi . Aku bukan penunggu masa tapi pengejar masa.

Alih alih pergi pasar tani aku borong bunga rose yang dah berkembang . Tarikhnya pada 28.12.2018. Aku harus catat supaya aku tahu bila mereka datang ke teratak ku .

Selesai satu penantian. Bunga rose mekar dan harum semerbak. Kaki aku bukan ke pondok orkid tapi ke pasu bunga rose pulak. Itulah cerita aku pada hari ini. Jahat ke aku ni? Kenapa tak setia pada yang SATU.

Jom layan gambar orang baru Rose ku the lagend. 


🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
..................Nantilah aku muat naik bila free. Tangan aku dah jadi macam tangan 🐙 .Banyak nak kena buat..... Kerana akulah pendamping untuk my boss. Oleh kerana dia spesis orkid "Bulan" tahu tahu sajalah tugas kita. Kalau anggerik Desa, senang cerita. Pandai bawa diri.

Bye... Aku nak ke lautan hati, to do my first job. Esok dah nak sekolah. 1.1.2019. Horey Horey seronoknya .... Nak sambut new year. Horey Horey kerja pun banyak. Banyaklah Horey. Dah jumpa lagi.







Wassalam.....

No comments:

Post a Comment