Friday, December 21, 2018

Masa bersenang-lenang



Hai, apa khabar semua. Semoga anda sihat dan ceria selalu dengan si orkid kesayangan.

Hari ini nak post tentang cerita ketenangan , setelah berpenat lelah, mencari, mengumpul dan menanam orkid. Tibalah masa nya aku nak menatap mereka. Membelai mereka dan berbual-bual dengan mereka. Tambah-tambah pada sore hari, di samping minum secawan teh di perkarangan rumah. Aduh bestnya.

Orkid ini satu-satunya spesis yang payah nak pupus di taman aku. Kalau ada yang mati -" Rest in peace" satu dua  pasu aje. Yang hidup tu lama-lama keluar juga bunganya. Itu yang buat aku sayang pada mereka.

Walau pun begitu pelihara pokok yang hidup ini perlu diberikan perhatian dan penjagaan dan kena keluar bajet. Ini yang buat aku lemah semangat. Sebab masa, tenaga dan bajet ini bukan benda enteng. Aku ada 1001 hal nak kena buat dan fikirkan.

Konklusinya orkid satu hobi yang "MAHAL"#???

Rasanya dah habis dah catatanku untuk Diari Orkidku. Kalau ada masa lagi bolehlah aku continue cerita lain pulak.


Terima kasih semua buat teman-teman yang sudi membaca cerita loyar burukku ini. Apa-apa pon aku nak minta maaf dari friend trnet jika ada salah dan silap. Minta halalkan info anda yang aku ceduk.



No comments:

Post a Comment