Friday, December 28, 2018

Mengejar Bulan di pagi Jumaat. Biarkan gambar berbicara

Assalamualaikum. Cak ahh! Jumaat datang lagi.  28.12.2018. Alhamdullillah ,aku masih diberi kesempatan menghirup udara yang nyaman. Setelah lama tak hujan, semalam hujan turun dengan lebat. Begitu juga pada petang ini, hujan turun sehingga menerbitkan sang pelangi yang cantik. Baru lepas berkhayal dengan bungaan ku di tamanku.

Diari orkid bermula dengan kembara memburu racun, baja dan seri Bulan di mana. Tempat kegemaranku pasar tani M.

Tapi yang bestnya aku sempat menyunting seri Rosie. Sebagai pelengkap  taman ku. Oleh kerana tertarik dengan wangian rose yang semerbak kubawa pulang dema sebagai ole ole.

So. Mission  pertama memburu racun serangga. Baja spray pun ada.Baja bunga pink (butir). Kos rm55.

Mission kedua. Mengintai seri bulan di gerai 2. Alhamdullillah entah apa mimpi ada yang aku berkenan. Dapat 2 pasu. Harga rm100. Opss lupa , bunga rose pun aku rembat. 12 pasu aja.Rm200. termasuk satu pasu keladi love.

Mission yang terakhir ke gerai faberet. Mencari harta karun Bulan. Di sini, pertama aku teropong mana yang belum ada. Cantik mak ooiii. Rambang biji mata. Boleh sasau aku. Asyik tersengih sengih pilih memilih akhir  terbang  rm 300 (10 pasu bunga besar)
Baja spray 3 botol rm 30. Seterusnya rm 200 untuk pokok
bunga kecil . Beli tray satu.rm 5. Satu lagi free. Yang bestnya dapat free gift bunga  pasu baby. So cute. Minta minta lah baby panjang umur.

Esok lah kalian tengok gambar dema. Hari ini aku letih sangat. Sebab Jumaat hari gawat. Tangan kaki fikiran dan emosi mesti pantas bergerak. Akhirnya aku lihat si Bongsu dah tertidur sebelum maghrib. My bestnya body guard  in these world. Teman aku di mana aku berada. Dan kami sempat bermain hujan sambil berpayung.Dah boring asyik tengok bunga baik kami main hujan. Bye. See you tomorrow.


No comments:

Post a Comment