Sunday, December 16, 2018

Udah penghujung blog. Semoga bertemu lagi. Bye






Cuti dah tinggal separuh bulan aje. Projek atau homework  in golden holidays nampaknya banyak yang terbengkalai. Diari hari ini 16.12.2018 apa ye nak bagi tau teman...? Awal-awal pagi anak bujang ku yang baru habis UPSR pergi interview dan ambil exam di sebuah sekolah agama di daerahku. Aku confirm dah dia tak jawab soalan. Kakak yang temankan dia pun buat report. Abah dia pun tersengih sengih bila balik dari sana.

Yang suprise mak nenek.... masa balik dia pakai kain pelikat aje siap pegang punca kainnya takut "cik" terkena kain. Boleh bayangkan apa orang kata.Masa jawab ambil pun macam exam SPM , exam dalam bilik khas sebab baru lepas SUNAT. Ketawa sorang-soranglah mak dia. Janji dia cuba walau terpaksa . Cuma aku respect kat anak aku ni, dia buat dekk aje dengan kain pelikatnya, cara jalannya. Aku pasrah aje , kalau ada rezeki dapatlah dia belajar sekolah tu. Apa - apa pun aku tak kisah sangat sebab si bujang ku ini sama dengan spesis orkid. Tak kisah apa orang nak kata...Biarkan...biarkan...


Jom mari sama-sama kita trnet orkid di laman pakcik google.....koleksi orkid aku sedang berkabung. Namun aku bahagia ....sekarang musim hujan kesian kat mereka kalau bunga bunganya kesejukan. Apa - apa pun kita tunggu tahun 2019 dengan cerita yang lebih cool.







No comments:

Post a Comment