Monday, December 24, 2018

Serba salah aku @ aku serba salah.

Dunia terang terasa gulita. Ohhh my orkid bulan ku sedang nazak.
Duduk salah berdiri pun salah. Jadi semua serba salah. Sekarang aku simpan my beloved dgn kekawan dema. Berkenal kenalan.

Adat dunia yang patah akan tumbuh, yang hilang akan berganti baru.Yang hidup akan mati. Akan ada yang baru lahir.

Moralnya. Be happy. Enjoy your time with orchids.

Tinggal pasu aja. Aku simpan dema dalam rumah orkid.

Dema bulan ni duduk sinilah. Sampai akhir hayat depa.

Belum mati lagi si bulan. Aku dahlah beli baru orkid lain. Buat persediaan. Ada yang tukang rumah tolong panjat pokok pauh ambil orkid merpati. Dan aku sudah buat buat rumah baru untuk dema. Aku ikat di kayu pauh mati. Aku dulu kongsi 2, sekarang kongsi 3. Ada kak N.
Jiran sebelah rumah pulak. Peminat orkid eksotik. Aku Punggah kayu 2, satu beri pada nya. Suka dia. Untuk kak z. Aku bagi orkid tu siap dengan pokoknya sekali. Kayu nya aku dah cari 2 hari lepas dah di jemur pun Dah rezeki mereka. Jangan tamak.
Ini kak Z punya

                   Ini aku punya


Dan hari ini juga 24.12.2018 aku
memburu orkid lagi dengan kak Z. Nanti aku kongsi gambar mereka. Ada yang mahal ada yang murah ada yang sederhana.
Sekarang ini apa apa orkid yang aku suka, ada bunga atau tidak , aku rembat aja. Itulah coretan buat hari ini.


Taman bulan dah berubah wajah . Kena minimize ruangnya.



No comments:

Post a Comment